Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník dává ustanovením § 1829 kupujícím, pokud jsou spotřebiteli, tj. jsou fyzické osoby a nejsou podnikatelé , možnost odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 (čtrnácti) dnů od dne převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář. Odstoupení od smlouvy lze zaslat na adresu elektronické pošty prodávajícího: info@gastronox.cz. Podnikatelům, kteří zboží nakupují v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti, právo vrátit zboží v uvedené 14 denní lhůtě nevzniká. Každá osoba, která uvede na objednávce identifikační číslo (IČ), je v takovém případě považována za podnikatele.
Dodržení 14 denní lhůty
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 kalendářních dnů, ne pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pondělí, doba pro odstoupení se počítá od úterý včetně, v případě, že zákazník převezme zboží v pátek, začíná lhůta běžet v sobotu včetně). Končí-li lhůta o víkendu, tj. v sobotu nebo v neděli, či ve svátek, je jako poslední den lhůty brán nejbližší následující pracovní den (např. končí-li lhůta v sobotu, posledním dnem lhůty je pondělí, v případě, že končí lhůta ve svátek, který připadá na čtvrtek, končí lhůta v pátek).
Pro dodržení lhůty pro vrácení zboží je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení, nejpozději však do 14 (čtrnácti) dnů, vrátí spotřebitel zboží prodávajícímu. Náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu nese kupující (spotřebitel).
Vrácení zboží
V případě odstoupení od smlouvy zboží, které bylo u společnosti GASTRONOX, s.r.o. zakoupeno, může být vráceno
a) osobně nebo zasláním zboží na určenou adresu, a to po telefonické dohodě s obchodním oddělením na tel.: 777 991 166 v době:
Pondělí – Pátek 9.oo do 16.oo hodin
V případě vracení zboží odesíláním zboží poštou nebo prostřednictvím dopravce (kurýrní služby) vždy připojte řádně vyplněný formulář pro odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy. Zboží je nutno zabalit tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
Vždy uveďte zboží, pokud možno, do původního stavu, čímž předejdete možnému snížení vracené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu .
Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží musí prodávajícímu nejpozději do 14 dnů vrátit vše co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné musí kupující poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vráceno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, muže prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu.
Vrácení peněz
Peníze za vrácené zboží budou zaslány na bankovní účet spotřebitele bez zbytečného odkladu, avšak nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, tj. ode dne doručení odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením předmětného zboží a s jeho uvedením do původního stavu.
Pravidla pro vrácení peněz v případě vrácení zboží
Vrácené zboží nesmí vykazovat známky zjevnému opotřebení. Musí být vráceno zpět v původním obalu, kompletní, čisté, nepoškozené. Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci, přesto má společnost GASTRONOX, s.r.o., právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží a s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi účtovány a započteny na částku za vrácené zboží.
Co všechno ke zboží přiložit
K vrácenému zboží vždy přiložte:
- dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u GASTRONOX, s.r.o., tak aby byla usnadněna identifikace daného zboží a požadavku, tj. například objednávku
- vyplněný formulář odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy
- daňový doklad
- veškeré ostatní dokumenty dodávané spolu se zbožím, tj. návody apod., v případě jejich nedodání bude postupováno jako v případě nedodání některé součásti či příslušenství vráceného zboží.